Poveștile agenților de turism cu clienții

Poveștile agenților de turism români cu clienții: amorezi infideli, hoți de saltele și săraci cu duhul

O clientă a mers într-un sejur de șapte zile la mare, dar n-a fost în stare să găsească marea.

Oamenii care lucrează în turism sunt genul de persoane care au ce să povestească cu colegii, la o bere, după job. Dacă unii turiști au descoperit Mastercard sau Visa și toate lucrurile minunate pe care le poți face cu ele pe internet, alții îl confundă pe omul de la agenția de turism, care le-a vândut un sejur la mare sau un bilet de avion, cu asistentul lor personal.

Știu, o să zici că e normal lucrul ăsta, câtă vreme lucrezi în servicii. Că oamenii ăștia și-au asumat riscul de a fi frecați la melodie de clienți teroriști, care au chef de ceartă și pretenții absurde. Sau care știu că site-urile de booking nu le vor rezolva fantezia unei vacanțe „undeva unde curge apa frumos, în liniște, dar și spectaculos, fără să deranjeze, dar, totuși, să se audă!”

Ca să aflu cu ce se lovesc zi de zi la locul de muncă, am vorbit cu câţiva agenţi de turism despre cele mai imposibile şi dătătoare de dureri de cap experienţe pe care le-au avut cu clienţii lor. Am aflat de la ei că românului, în general, îi place să fie nemulţumit. De orice.

FEMEIA NEMULȚUMITĂ CĂ BĂTEA VÂNTUL DIN PARTEA DREAPTĂ

 „Într-o zi, prin martie, a intrat în agenţie o doamna cochetă, cu tocuri înalte şi unghii roşii. Am poftit-o pe scaunul din fața mea şi nici n-am apucat să spun ceva, că mi-a vorbit ca şi cum aş fi angajata ei. Căuta un pachet de șapte nopţi în Grecia și mi-a spus ce pretenții are: lenjeriile de pat schimbate de două ori pe zi, când vine de la plajă să găsească spumă în cadă (musai aromă de cafea), mulţi trandafiri roşii (doar roşii!) plus şampanie d-aia scumpă, micul dejun la pat, cafeaua mereu caldă oriunde se află, o persoană care să-i facă masaj în cameră, piscină interioară și mâncare bio.

După multe vizite, rezervări şi anulări la diferite hoteluri, zeci de email-uri şi telefoane, doamna şi-a ales un hotel de cinci stele în Corfu. Am răsuflat uşurată, însă, cu două zile înainte de plecare, m-a sunat și mi-a zis că n-are cum să meargă, pentru că are un moment de slăbiciune. A spus că îşi vrea banii înapoi şi nu mai stă la discuţii cu noi. În cele din urmă, am convins-o să meargă, că îi face bine o călătorie, că mai cunoaşte oameni, socializează. Ajunsă acolo, m-a sunat după două zile, disperată, că pe plaja hotelului bate vântul din partea dreaptă şi că nu se poate muta invers că ameţeşte.

Voia ca cei de la hotel să îi deconteze şederea pe altă plajă privată. Mai voia să i se dea fişe de decont pentru masă (avea demipensiune), că nu poate să mănânce tot ce au ei acolo şi să se folosească de banii plătiţi şi la masa de prânz. În cele din urmă, a rezistat tot sejurul şi ne-a mulţumit pentru vacanță. Nu am mai avut puterea să o servesc după experiența asta, deşi ajunsesem să o cunosc mai bine decât pe mine.” (Alexandra Stanciu – Travel Advisor)

CLIENTA CARE A FĂCUT SCANDAL CĂ N-A VĂZUT MAREA

 „O clientă a cumpărat un sejur de şapte zile la Mamaia. Era prima oară când ajungea femeia la mare, iar un coleg din agenție i-a oferit o cazare cu vedere la Lacul Siutghiol. Toate păreau bune şi frumoase. Femeia a mers timp de şase zile la acel lac, acolo unde a făcut şi plajă. S-a dumirit abia în a şaptea zi că lacul respectiv s-ar putea să nu fie marea, pentru că nu avea nici valuri.

Ei bine, în ultima zi de şedere l-a sunat pe colegul meu să îi facă scandal. I-a spus că i-a făcut rezervare la hotelul cu vedere la lac şi a indus-o în eroare. Şi că, din cauza lui, n-a văzut marea decât într-o zi din cele şapte. De obicei, nu ne amuzăm pe seama ignoranţei clienţilor, însă a fost caraghios cum doamna asta a ţinut să scoată pe altcineva vinovat de neştiinţa ei.” (Bianca, agent de turism)

AMANTLÂCUL, DUREREA DE CAP A AGENTULUI DE TURISM DEVENIT COMPLICE

„Unul din clienții mei e însurat, dar merge mereu cu amanta în tot felul de escapade. Într-o zi, mi-a dat telefon să-i fac o rezervare la un hotel. Ştiam cu cine merge de obicei, așa că n-am pus întrebări. I-am făcut rezervarea ca întotdeauna. Numai că, de data aia, omul s-a dus cu nevastă-sa. După ce-a trimis-o pe soție la mașină să care bagajele, a prins un moment singur și m-a sunat să mă facă cu ou și cu oțet. Mi-a reproșat că vreau să-i distrug căsnicia, pentru că i-am făcut rezervarea pe numele lui și al amantei.” (Bobi – consultant turism)

O altă poveste, aceeaşi dramă sentimentală:

„Am avut odată un client care avea firma deschisă la adresa socrilor. În sistemul meu de facturare era trecută adresa aia, normal. Omul a cumpărat de la mine o vacanţă şi a plecat acolo cu amanta, iar eu n-am pus întrebări. Politica agenţiei era ca eu să-i trimit actele la adresa din sistem, numai că eu habar n-aveam cine locuia acolo. Aşa că i-am trimis omului actele de călătorie cu amanta, direct acasă la socri. Din fericire, totul s-a terminat cu bine, pentru că acel client era, oricum, pe cale de divorţ.” (Diana, agent de turism)

TURISTUL OBIȘNUIT CU MAMAIA, CARE STRÂMBĂ DIN NAS LA PLAJA STÂNCOASĂ DIN CORFU

E FRUMOS ÎN CORFU, DAR NU CA LA MAMAIA.

„Cea mai dubioasă fază de când sunt ghid de turism e un dialog halucinant pe care l-am avut cu un turist proaspăt sosit în Corfu. El era genul de om care poartă tricoul polo cu gulerul ridicat şi merge legănat: «Sunt foarte dezamăgit de hotel!», mi-a spus. «Vai, dar ce probleme aveţi? Nu-i ok camera?», l-am întrebat eu. «Mda, hotelul e ok, dar nu e plajă de nisip». «Da, nicăieri în zona aceasta a insulei nu sunt plaje de nisip», i-am zis.

«Păi eu am plătit o mie de lei, domnişoară! E posibil aşa ceva?». «Preţul, domnule, reflectă condiţiile de cazare, nu existenţa nisipului. Nu v-aţi interesat înainte? Nu aţi întrebat agentul de turism despre plajă?». Când a auzit asta, mi-a răspuns cu un aer superior: «Domnişoară, eu când aleg un hotel, pun degetul pe cel mai scump de pe listă şi acolo merg! La banii ăştia, sunt condiţii mizere pe plajă, păi e posibil aşa ceva? Doar e cel mai scump!».

Faza e că plaja de acolo este stâncoasă şi are zone cu nisip amestecat cu pietricele. El voia nisip fin şi auriu, probabil, ca la Mamaia.” (Mihaela, ghid de turism)

CLIENTA CARE NU VREA SĂ CĂLĂTOREASCĂ CU O COMPANIE MAI BUNĂ

„Mai demult, o clientă mi-a scos peri albi cu încăpăţânarea ei absurdă. Îi rezervasem un zbor la Zurich prin compania Tarom, numai că, înainte de zbor, Taromul a anulat cursele către Zurich şi a returat zborurile către compania Swissair.

Am sunat-o să o anunţ că va zbura cu această companie, tur-retur, în aceleaşi zile, dar la ore puţin diferite faţă de cele iniţiale. Nu m-aşteptam sa-mi spună că pe ea n-o interesează, că se va duce la ghişeul Tarom, că vrea să călătorească cu ei, orice s-ar întâmpla. A fost nevoie de ceva muncă de lămurire ca s-o fac să înţeleagă că avionul celor de la Tarom nu va fi pe pistă.” (Diana, agent de turism)

MOLDOVENII CARE VOIAU SĂ PLECE CU TOT CU SALTELE

 „Un grup de turişti veniţi de departe, de undeva din Moldova, a făcut rezervare la un hotel de trei stele din centrul staţiunii Mamaia. Când au ajuns, chiar în prima zi, oamenii le-au spus celor de la recepţie că, în ziua plecării, vor să facă check out-ul devreme. Au zis că au drum lung până acasă și că vor să plece pe la cinci dimineaţa.

În ultima zi, după formalităţile de check out, cei de la recepţia hotelului au auzit o bufnitură foarte puternică, afară. Au ieşit din hotel şi au văzut o saltea pe care turiştii respectivi o aruncaseră pe geam, din camera lor, sub pretextul că ăla micul a făcut pe el şi vor să ducă salteaua la curăţătorie. E limpede că voiau, de fapt, să ia şi salteaua la drum lung.” (Bianca, agent de turism)

După ce i-am ascultat pe oamenii aceştia, am început să-i privesc cu alţi ochi. Au parte, spre disperarea lor, de prea mulţi clienţi care vor să dezvolte o relaţie cu cei a căror misiune se termină după ce semnează un contract. Turişti care vor să fie ascultaţi, să se plângă cuiva, să găsească un vinovat că apa mării nu este destul de albastră sau că vântul bate din partea dreaptă. Oameni care intră într-o agenţie de turism ca în cabinetul unui psiholog.

Sursa : vice.com

Please follow and like us:
error
Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *